Der var priser til både den kreative ide og det gode håndværk, da der fredag aften i Docken, foran 500 branchefolk, blev uddelt 9 priser ved True Award. Bag prisen står Dansk Annoncørforening og Producentforeningen.
Sidste efterår genvandt BBDO Oddset for Danske Spil, og nu har bureauet videreudviklet kampagnen til at rumme andet end fodbold. Eksempelvis ishockey, hvor den undrende kvinde ser en Puch-knallert køre hen over isen, mens speakeren taler om “puk’en”.
Den udvikling er gjort så godt, at filmen blev belønnet som årets bedste, mens Oddset blev belønnet som årets bedste kampagne.
Sidstnævnte titel måtte man dog dele med A. Film, der stod bag en kampagne for sit eget produkt Rejsen til Saturn. En kampagne, som desuden også rummede en film, der blev kåret til årets bedste virale.
Som bureau på denne kampagne står Philip Einstein Lipski.
Med disse fire priser uddelt var der fem inden for håndværkskategorierne. Her var Carlsberg involveret i to af priserne.
Når det hele regnes sammen – vindere, 2. pladser, short-lister – blev resultatet, at Carlsberg blev årets annoncør, mens Robert/Boisen & Likeminded blev årets bureau.
Årets producent blev Bacon.
Robert/Boisen var involveret i 2 af håndværker-priserne og havde 12 shortlistede.
Vinderlisten for The True Award:
Bedste film:
- Film: Puch
- Annoncør: Danske Spil
- Bureau: BBDO Danmark
- Art Director: Mads Ohrt
- Tekstforfatter: Carsten Schiott
- Producent: BBDO Damark
- Instruktør: Stevan Treshow
- Producer: Flemming Thomsen
Bedste kampagne – 2 vindere:
- Film: Oddset
- Annoncør: Danske Spil
- Bureau: BBDO Danmark
- Art Director: Mads Orth
- Tekstforfatter: Carsten Schiott
- Producent: BBDO Damark
- Instruktør: Stevan Treshow
- Producer: Flemming Thomsen
- Film: Rejsen til Saturn
- Annoncør: A. Film A/S
- Bureau: Philip Einstein Lipski
- Art Director: Philip Lipski
- Tekstforfatter: A. Film A/S
- Producent: A. Film A/S
- Instruktør: Thorbjørn Christoffersen/Kresten Vestbjerg Andersen
- Producer: Trine Heidegaard
Bedste viral / internet film:
- Film: Rejsen til Saturn – Viralfilm – Carl-Mar
- Annoncør: A. Film A/S
- Bureau: Philip Einstein Lipski
- Art Director: Philip Lipski
- Tekstforfatter: A. Film A/S
- Producent: A. Film A/S
- Instruktør: Thorbjørn Christoffersen/Kresten Vestbjerg Andersen
- Producer: Trine Heidegaard
Bedste foto:
- Film: ulykkelig kærlighed
- Fotograf: Burak Turan
- Annoncør: Tryg
- Bureau: & Co.
- Producent: Bacon
Bedste instruktion:
- Film: Somersby “Arctic” & “Estate”
- Instruktør: Stylewar
- Annoncør: Carlsberg Danmark
- Bureau: Robert/Boisen & Like-minded
- Producent: Gobsmack/Stylewar
Bedste set design:
- Film: Trommer
- Scenograf: Christian Friedländer
- Annoncør: Ga-Jol (Toms Gruppen A/S)
- Bureau: Wibroe, Duckert & Partners
- Producent: Wibroe, Duckert & Partners
Bedste sound design:
- Film: IKEA “Home”
- Bureau: Robert/Boisen & Like-minded
- Annoncør: IKEA Worldwide US
- Producent: Bacon Cph.
- Sounddesign: Peter Albrecthsen, Mads Heldtberg, Morten Green, Charlie Gaugler og Peter Peter
Bedste visual effects / 3D
- Film: Sport – Egern
- Visual effects: Duckling v. Jonas drehn
- Annoncør: Carlsberg
- Bureau: & Co.
- Producent: Bacon