Af Peter Engholm 25@mail.dk

1 plannerchef og 2 senior AD er hentet ind – og bureauet leder efter flere medarbejdere.

BBDO har på det seneste hentet Codan og Arla til huse. Sidstnævnte må BBDO London tage æren for, men arbejdet deles med bl.a. København. Og da der derudover er komet generelt flere opgaver, er det nødvendigt for BBDO at opruste både strategisk og kreativt.

“Jeg ved godt, at man siger, at markedet ikke er til det. Men på den anden side har jeg ingen ambitioner, om at vi skal være et bureau befolket af free‐lancere. Derfor skal vi opruste, når der er medvind. Men selvfølgelig gøre det på den hysterisk forsvarlige måde”, siger Niels Erik Folmann.

Der er tale om en reel oprustning på pladserne, idet der ikke er tale om genbesættelse af stillinger. Foreløbig sat navn på tre af nyansættelserne:

Annette Flinck er – efter et par år som strategisk planner på Advance – hentet tilbage til BBDO, hvor hun tiltræder som planner‐chef.

“Vi har savnet Annette meget. Hun er én af de dygtigste plannere herhjemme. Derfor skal hun ikke blot være med til at katalysere de stærke, kreative ideer, men også sætte et tydeligt strategisk aftryk i BBDO’s europæiske research”, siger adm. dir. Niels Erik Folmann

Heinrich Veilgaard er ansat som senior AD. Han har en fortid på bl.a. Strawberry Frog og Amsterdam Worldwide, og skal især være med til at udvikle BBDO’s internationale kunder.

Sabine Herskind er ‐ også ‐ ansat som senior AD. Hun kommer fra Co+Høgh, hvor hun – bllandt meget andet – har stået for 3’s markedsføring.

“Med Heinrich og Sabine har vi styrket vores kreative gang med to af landets absolut dygtigste AD. Hver med sin helt specielle stil. Hver med en personlighed, der passer som fod i hose til BBDO’s kultur,” siger kreativ direktør Carsten Schiott.

Bureauet er på udkig efter flere medarbejdere – udover de tre nævnte. De  kommende ansættelser er der ikke sat navn på, men funktionerne er defineret:

“Vi leder både efter to erfarne kontaktchefer – samt nogle stærke web‐kreative. Der er gang i kedlerne”, siger Niels Erik Folmann.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club