Efter en årrække som kreativ direktør har Carsten Schiott valgt at forlade BBDO til fordel for – ja, det må tiden vise.
For Schiott, der bl.a. har stået bag en af det seneste årtis mest vindende og vitale kampagner i form af Oddset for Danske Spil, handler beslutningen om at finde tid og ro til at se på, hvad tiden skal bruges på i de kommende år.
”Alle, der kender mig, ved, at det ikke har været nogen nem beslutning. Men den har rumlet længe, og nu var det tid til at stoppe lidt op og tænke over fremtiden. Jeg har selvfølgelig både planer og ikke-planer. Men først og fremmest har jeg plan om at holde lidt sommerferie med min familie, som godt nok ikke har set meget til mig i lang tid,” siger Carsten Schiott.
Han tilføjer:
”Jeg har stor tillid til, at holdet på BBDO fortsat leverer gode løsninger. Og så vil jeg da fortsat følge med i hvad æslerne bedriver.”
Adm. direktør på BBDO, Pernille Wendel Mehl, beklager farvellet, men respekterer sin kreative direktørs behov for noget nyt.
Den nye kreative direktør er rekrutteret internt. Det bliver Tobias Aggergaard, der har været fast mand på BBDO den seneste håndfuld år, og siden begyndelsen af 2010 har været kreativ chef
“Tobias har i den grad bevist sit strategiske og kreative talent og stået bag både Danske Spil’s Poker koncept og senest været kreativ ansvarlig for de tre største Arla satsninger; Harmonie, Lærkevang og Cultura, og jeg glæder mig til det fortsatte samarbejde,” siger Pernille Wendel Mehl.
På de mere overordnede linjer siger hun:
“BBDO er godt i gang med en ny ’Purpose’ tilgang, hvor der bliver sat fokus på, at fremtidens brands skal sætte en dagsorden og spille en rolle i samfundet. Det er en tilgang, der kræver, at hele huset arbejder sammen for at skabe unikke løsninger, og derfor er teamopbygningen på hver enkelt kunde blevet styrket. Det betyder også, at vi uden dramatik kan arbejde videre for kunderne, selv når en institution som Carsten takker af.”