Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bartle Bogle Hegarty har fået en bid af det globale reklamebudget.

Hollandske Heineken har altid haft et godt forhold til den engelske reklamemand, Frank Lowe, og fulgte med ham, da han dannede Red Brick Road.

Nu er der dog tilsyneladende sprækker i samarbejdet. I hvert fald har Heineken haft forslag fra både Wieden & Kennedy og BBH (Bartle Bogle Hegarty) til overvejelse, og ifølge Brandrepublic nu hyret BBH ind til at arbejde med hovedkontoret i Amsterdam på at udvikle en pay-off/ide, der kan samle alle bryggeriets marketing-aktiviteter – lige fra hoved-brandet til fodbold-sponsoraterne.

“Niveauet på kreative og kommercielle ambitioner i Amsterdam omkring Heineken er virkelig energi-skabende”, siger Ben Fennell, adm. dir. for BBH i London.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club