Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

David Beckham fik hug for sin H&M-reklame ved årets Super Bowl, men kvinderne kommenterede den flittigt – nu kommer fortsættelsen.

Hvad laver en metroseksuel fætter, der spiller soccer – og netop ikke football, i en testoteronhørmende Super Bowl-reklameblok? Og tilmed en fjern fætter, for det er jo en brite.

Branchesites kaldte David Beckhams H&M i februar Super Bowl for fejlcastet og fejlplaceret.

Men det var især kvinderne tilsyneladende ret ligeglade med, for reklamen toppede AdAge og Bluefin Labs’ liste over de reklamer, der gav det største, spontane røre på de sociale medier.

Dengang høstede Beckham næsten 110.000 kommentarer de første tre kvarter, efter at spottet blev vist – over 80 pct. af dem kom fra kvinder. En klar nr. 1 foran Clint Eastwoods roste og Cannes-belønnede ”It’s Halftime In America.”

Åh-jo, og så var Beckham ikke blot reklamesøjle – han lagde også navn til kollektionen, som han selv var med til at udvikle … og den solgte tilmed godt. ”En stor succes,” kalder H&M den.

Så nu vender ”BeckH&M” tilbage – ganske belejligt med en ny kollektion op mod julen, og nok engang er manden, der stadig – i en alder af 37 år – er aktiv fodboldspiller, klar som frontmand. I første omgang med en behind the scenes-sag, der kan ses her:

https://www.youtube.com/watch?v=6vsEYCZO4Z0

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club