Som resultat af et gennemgribende strategi- og rebranding-forløb skifter Benjamin Client Media nu navn til Benjamin_Creative. Navneforandringen skal afspejle bureauets nye profil og fokus på kreativt indhold.
”Vi har en kæmpe force i forhold til langt de fleste reklamebureauer i Danmark, når det kommer til udvikling og produktion af indhold på grund af vores stærke redaktionelle forankring i forlagsbranchen. Vi tænker og fortæller historier journalistisk, og på den måde skaber vi unikt, relevant og værdiskabende indhold for vores kunder,” siger bureaudirektør Mads Jungersted og fortsætter:
”Vi er vækstet kraftigt de senere år og er blandt andet gået fra fem ansatte i 2012 til omkring 30 ansatte i dag. Vi vil fremadrettet fokusere koncentreret på vores store styrke inden for udvikling og produktion af kreativt indhold for brands.”
Benjamin Media, der i øvrigt er ejet af Bonnier Publications A/S, blev stiftet tilbage i 1987 og har primært fokuseret på magasinproduktion. Nu står afdelingen som et selvstændigt contentbureau, der udbyder – foruden kundemagasiner – de fleste former for kreativt indhold såsom udvikling af hjemmesider, apps, videoproduktion, SoMe-indhold, SEO-optimering og indholdsstrategier.