Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Benjamin Creative ansætter en kreativ direktør i en nyoprettet stilling. Han kommer fra et nu fusioneret bureau.

I november ændrede Benjamin Client Media navn til Benjamin Creative for at vise, at man har fokus på kreativt indhold fremadrettet.

Nu har man ansat en kreativ direktør i en nyoprettet stilling, der bliver en del af ledergruppen.

Det er Christian Green, der er tidligere partner og kreativ direktør i Patchwork Group (nu VeryPatchwork, red.).

Hans opgave bliver bl.a. at sikre, at bureauet opnår sine aggressive vækstmål og digitale ambitioner.

“Ansættelsen af Christian Green som kreativ direktør er en klar styrkelse af vores kreative og strategiske kompetencer inden for content marketing. Han skal bidrage til vores ambition om at udvikle og eksekvere effektive strategier på tværs af vores hastigt voksende kundeportefølje. Christian skal med sin solide erfaring hjælpe os med at blive endnu skarpere på content marketing, især i de sociale kanaler,” siger agency director, Mads Jungersted.

Christian Green siger selv om ansættelsen:

”Der er en stor fordel i, at Benjamin_Creative er redaktionelt forankret som en del af Benjamin Media med adskillige tunge forlagsprofiler i medarbejderstaben. “

Han fortsætter:

”Som forlag leverer Benjamin Media hver dag autentisk, nærværende indhold på tværs af en stribe succesfulde udgivelser. Uanset om mediet hedder papir eller Facebook. Det er netop dét, brands har brug for nu, hvis de vil være relevante og vinde kampen om opmærksomhed i et intensiverende inferno af content på tværs af platforme.”

Ledergruppen i Benjamin Creative består nu af seks personer.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club