Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Efter 18 år på bureauet har Claus Holm valgt at sige farvel for at få foden under eget bord. Men samtidig med fokus på netværk.

Kreativ direktør Claus Holm har valgt at forlade Bergsøe 4 efter 18 år på bureauet.

Han har gjort det, fordi han nu vil prøve kræfter med sin egen virksomhed, der skal have fokus på strategisk udvikling i spektret mellem strategi og kommunikation.

“Det er efter min overbevisning et område, hvor der er rigtig meget at gøre – men ikke ret mange der gør det. Og netop i de tider vi er i nu, er der behovet mere udtalt end nogensinde. Jeg tror alle kender for mange eksempler på umiddelbart intelligente strategier, der ender som et stykke papir, fordi de ikke kan kommunikeres”, siger Claus Holm.

Han kalder sit skridt som at “få foden under eget bord i et netværk af kompetente erhvervsfolk”, og den umiddelbart åbne tilgang er helt bevidst.

“Det er min ambition at have min egen virksomhed, og der kan også blive tale om ansatte. Men samtidig vil jeg også satse på en mere netværks-baseret tilgang. Jeg kender mange kompetente folk, og for mig er det et spørgsmål om at sætte det rigtige hold på det rigtige tidspunkt. Derfor vil jeg have en åben tilgang til udviklingen af min virksomhed og de sammenhænge, den kommer til at optræde i”, siger Claus Holm.

Han startede hos Bergsøe 4 i 1990 og har været på bureauet siden kun afbrudt af et par år som kreativ direktør i Grey.  

Claus Holm har haft erfaring med strategi, kreativitet og tekst siden 1981, både på nationale og internationale bureauer – herunder bl.a. Mogens Raffel a/s, Lockey NCK, Promotion/BBDO, McCann-Erickson og Grey. Desuden er han en flittig foredragsholder for Dansk Sprognævn, Teknologisk Institut og Nordisk Sprogråd. Endvidere er han medstifter af High Performance Institute og medforfatter til deres bogudgivelse: Kunsten at gøre sig umage.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club