Berlingske ansætter ny digital chef

FiG

Den nye chef kommer fra en tilværelse som selvstændig, og han får til opgave at drive det digitale annoncemarked.

Tom Bang Hansen er et velkendt navn i og omkring medie- og bureauverdenen. Han skifter nu en stilling som selvstændig ud med en stilling som digital annoncechef hos Berlingske.

Han tiltræder stillingen pr. 1. oktober og får dermed salgs- og budgetansvaret for samtlige af Berlingske Medias digitale platforme i Østdanmark – ligesom han også får ansvaret for at udvikle området.

Tom Bang Hansen startede sin karriere i mediebranchen i midten af 90’erne på Jyllands-Posten, hvor han var mediaanalysekonsulent. Herefter kom han til MediaEdge:CIA, hvor han etablerede mediebureauets onlineselskab, Outrider. Herefter arbejdede han i en årrække i London blandt andet som direktør for internetannoncenetværket, Ad Pepper Media.

Tom Bang Hansen har desuden arbejdet som direktør i Mediabørs Danmark, der både driver og sælger medier for Post Danmark.

Senest har han arbejdet som selvstændig konsulent med rådgivning og salg inden for new media.