Berlingske-chef skal styrke Carats searchforretning

Peter Engholm
25@mail.dk

I erkendelse af, at man ”ikke længere er en lille biks”, har iProspect fundet en egentlig direktør hos Berlingske Media.

“Search marketing bliver et af de hurtigst voksende medieområder de næste fem år, hvorfor en markedsleder position er afgørende,” siger Lars Bo Jeppesen, adm. direktør i Aegis Media.

Det er samtidig forklaringen på, at man nu henter en direktør til iProspect, der er et specialistbureau under Carat og Aegis Media dedikeret til søgemaskinemarkedsføring.

Hidtil har Jackie Frandsen ledet iProspect i Danmark, med titel af Head of Search, men det går ikke længere, konstaterer Lars Bo Jeppesen – uden at der i dét ligger en kritik af Jackie Frandsen, tværtimod.

“Jackie er kapaciteten, search-hjernen. Men man kan ikke både være ekspert i searchværktøjer og videreudvikle teknologi og samtidig være direktør for 10-15 medarbejdere og pleje 30 kunder. Vi måtte konstatere, at vi ikke længere er en lille biks, og derfor har Jackie og jeg været ude at finde en direktør,” siger Lars Bo Jeppesen.

Makker-parret fandt Lars Møller, der siden 2002 har været digital salgschef i Berlingske Media, og som af Lars Bo Jeppesen får fremhævet sin “mangeårige digitale-, ledelses- og salgsmæssige erfaring”.

Selv ser den kommende direktør for iProspect et stort uudnyttet potentiale for kunderne på søgemaskiner, og han siger ifølge en pressemeddelelse:

“Jeg glæder mig til at arbejde sammen med nogle af markedets dygtigste kompetencer inden for search marketing i en organisation, som har forstået vigtigheden af, at search integreres i de øvrige forretningsområder.”