Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Mecom-direktør, David Montgomery, ser nettet som avisbranchens Stalingrad, og vil i stedet for chefredaktører have indholdschefer.

Aviserne er for langsomme til at reagere på truslen fra internettet. Det mener topchefen for den engelske børsnoterede Mecom-koncern, som bl.a. ejer Berlingske.

“Men nu begynder branchen at indse, at dette er vort Stalingrad. At hvis vi ikke begynder at forsvare os, at gøre det, vi er bedst til, så kommer vi til at tabe”, sagde David Montgomery på en konference for digitale medier i London.

Men at forsvare sig og gøre det, man er bedst til, handler for ham ikke om at trykke aviser. Det handler om at skabe indhold og det skal gøres billigere og må kommercialiseres hurtigere på nettet.

I den sammenhæng mener han, at chefredaktørens dage er talte.

“For nogle år siden sagde jeg, at afdelingsredaktører var unødvendige, men nu er jeg af den opfattelse, at der heller ikke er brug for chefredaktøren. Jeg ser ham inden for kort tid blive erstattet af en indholdschef, hvis vigtigste opgave er at hente indhold fra en lang række kilder, indhold som tidligere skulle havne i en papirs-avis, men som nu skal placeres ud i en række forskellige produkter”, sagde David Montgomery.

Kilde: Resume.se

Kommentarer

  1. Bladverdenens egen Berlusconi…

    Skæg tanke at alle skal “hente indhold fra en lang række kilder”, men ingen producere indhold…

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club