Bet24s bureauer er alligevel ikke helt på plads…

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Spil-selskabets danske kontor er bemandet og klar – og bureauerne? De ligger ikke så fast som først oplyst.

Bureaubiz kunne i går berette om Bet24’s oprustning på det danske spil-marked, der bliver liberaliseret pr. 1. januar. Og fra nytår åbner Bet24 dørene i et dansk kontor, bl.a. med en nyudnævnet landechef, Henrik Jensen.

Thomas Petersen, adm. direktør i Bet24, fortalte ved den lejlighed, at man som en del af MTG-koncernen “bruger de samme bureauer, som også Viasat har. Det drejer sig om PeopleGroup og OMD”. Den aktuelle kampagne var dog lavet af Winther’s.

Men så håndfast skulle udtalelserne ikke tages, for nu siger Bet24-direktøren, at holdet ikke er lagt endeligt fast endnu:

“Vi ved endnu ikke, om det bliver OMD. Men det er nu ret sandsynligt. Vi mødes med dem og drøfter tingene. Hvad angår PeopleGroup, så har vi tidligere haft dem indenover, men de er ikke involveret nu. Og vil ikke blive det. Det er sandsynligt, at vi også bruger Winther’s fremover, for vi er godt tilfredse med det arbejde, de har udført for os igennem det seneste år,” siger Thomas Petersen.

Han tilføjer, at det var Bet24’s daværende danske marketingmanager, der på baggrund af en lille håndfuld skandinaviske bureauer valgte Winther’s.

Udmeldingen om PeopleGroup skal formodentlig ses i lyset af, at Wibroe, Duckert & Partners i foråret vandt Lotto-budgettet for Danske Spil. 

Men den klare afvisning af PeopleGroup er også det eneste, der ligger helt fast. For MTG- og Viatsat-bindingerne skal ikke ses som en bureaumæssig håndfæstning for Bet24, der er 1 blandt 43 spil-selskaber, som har søgt om licens til det danske spil-marked. I al fald tilføjer Thomas Petersen:

“Det står os frit at vælge bureauer. Og vi ønsker ikke at binde os eller lægge os fast, når der er udsigt til et uroligt marked. Det er umuligt at sige, hvad der sker seks måneder frem, så vi vil evaluere løbende,” siger Thomas Petersen.