Bianco Footwear – den ville jeg ønske, jeg havde lavet

Peter Engholm
25@mail.dk

Morten Angelo, kreativ direktør, Brandhouse: Med ”Hands are so last year” står sko-producenten elegant ved den flygtige mode – tankevækkende nok er kampagnens kreativitet langstidsholdbar.

Bureaubiz fortsætter serien “Dén ville jeg ønske, jeg havde lavet”, hvor kreative sætter fingeren på et stykke overbevisende – gerne dansk-produceret – kommunikation, der kun har én større ulempe: At det ikke er lavet af dem selv – eller af nogen på deres bureau.

Man kunne umiddelbart også tro, at det var en del af briefen at fremhæve &Co. Bureauet får i lighed med sidste fredag fagkollegial ros. Det skyldes tilfældigheder – ikke at de får det, men at David Asmussen, der tog fat i Café Noir, og nu Morten Angelo med en dags mellemrum afleverede &Co-inspirerede ord.

Kreativ direktør i Brandhouse, Morten Angelo, slår ned på Bianco Footwear.

“Deres film og print med “Hands are so last year” har betydet meget for min misundelse. Jeg kigger faktisk på billederne lige nu og tænker ‘Øv’. Bianco og &Co er senere kommet med bl.a. “How to double your collection”, og det er også meget godt, men det er illustrationerne – af hænderne, der er sat af, og fødderne, der er syet på – som sammen med et fantastisk frækt budskab om den flygtige mode skaber et provokerende og elegant udtryk,” siger Morten Angelo.

Han erindrer, at samspillet fungerede godt mellem film, butikker og print. ‘Erindrer’, fordi Hands are so last year snart har en – nå-ja – håndfuld år på bagen.

“Bianco vedkender sig, at der hele tiden kommer en ny kollektion, og at dine smarte sko fra sidste år ikke længere er så smarte. Det er flygtigt, men tankevækkende nok, så fungerer og overbeviser bureauets kreative tanke og udførelse stadig,” siger Morten Angelo.

Hands are so last year kan ses her:

http://www.andco.dk/Kunder/Bianco+Footwear+_+Co/Hands+are+so+last+year#AndCo