Af FiG

Udviklingen af mange nye medieplatforme har gjort det interessant for SBS Media at genoplive konceptet.

Big Brother var ikke det første reality-show på dansk tv. Robinson var tidligere ude. Men konceptet med live-tv, hvor det ikke var forud optagede programmer – det foregik her og nu – skabte betydelig opmærksomhed og blev første gang noget af en seermagnet for SBS.

Nu genoplives det efter en årrække væk fra de danske skærme. Det kommer til at ske på Kanal 5.

Men samtidig har udviklingen af mange nye medieplatforme – herunder sociale medier – gjort konceptet mere interessant.

Big Brother 2012 bliver den første store produktion i SBS Media-regi med integration af alle platforme. Ud over daglige udsendelser på Kanal 5 vil Big Brother være massivt til stede med live-streaming på kanal5.dk, på SBS Medias radiostationer The Voice, Nova fm, Pop FM og på smartphones.

Selvom formatet har ligget stille længe i Danmark, så har det med over to milliarder seere markeret sig stærkt på globalt plan. Fænomenet har indtil videre indtaget 87 lande, overvåget 3598 deltagere og kåret over 260 vindere.

I programmet kommer en udvalgt gruppe personer til at leve under samme tag i tre måneder under konstant overvågning og uden mulighed for at skjule sig. Isoleret fra venner, familie og resten af verden skal de sammen forsøge at overkomme Big Brothers daglige udfordringer. Men der er kun én, der kan stå tilbage som vinder. Og med en præmie på en halv million kroner til vinderen kommer det til at handle om taktik og udholdenhed for at “overleve” i huset.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club