Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: NN Markedsdata har i flere år fokuseret på big data. Nu skal de også hjælpe de politiske partier i forbindelse med det forestående folketingsvalg.

Analysefirmaet NN Markedsdata har siden adskillelsen fra De Gule Sider tilbage i 2011 fokuseret på salg af Big Data.

Allerede sidste år gav det pote idet flere års underskud blev vendt til et overskud. Overskuddet var på knap 3 mio. kroner og i år lyder det på over 4 mio. kr.

Adm. direktør Ivan Jæger Christiansen forventer at fordoble det overskud til næste år. En af årsagerne er at NN Markedsdata skal hjælpe flere politiske partier til gennem brugen af big data at fokusere valgkampsressourcerne i form af både tid og penge mere direkte end hidtil.

”Når politikere ved, hvordan deres kernevælgere ser ud, kan vi hjælpe dem med at finde ud af, hvor deres kernevælgere bor,” siger Ivan Jæger Christiansen til Børsen.

De politiske partier kan ved hjælp af NN Markedsdata, som bruger offentligt tilgængelige data, således nøjes med at ringe på døre og smide valgmateriale ind hos de husstande, som er mest modtagelige for deres politiske budskab.

Børsen p. 16.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club