Bikers-film tog verden med storm. Her er Carlsbergs efterfølger

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Belgierne bag den succesfulde virale Bikers-film har begået en ny – denne gang med Carlsbergs hovedkontor som kunde. Se den nye film her.

Da Carlsberg for nogle år siden lancerede sit nye slogan “That Calls for a Carlsberg” blev det det belgiske bureau Duval Guillaume Modem, der for alvor fik givet sloganet kreativ kant.

Det skete med Bikers-filmen, som blev en enorm viral succes.

Men filmen blev lavet for den lokale belgiske distributør, så det var en succes fra uventet kant for Carlsbergs centrale marketingafdeling.

Nu er man så ude med en opfølgning, og denne gang er det hovedkontoret, der har samarbejdet med belgierne.

Den globale kampagne er lagt på YouTube i dag, og filmen supporteres af betydelig digital marketing og PR.

Duval Guillaume Modem har gjort sig stærkt bemærket internationalt i forhold til at tilrettelægge den slags kampagner. Det er blevet til flere Guldløver i Cannes for bl.a. TNTs Push to ad drama.

Belgiernes stil fornægter sig ikke i den nye film, hvor set-up’et er, hvor langt man vil gå for at hjælpe en ven i nød.

Carlsberg sætter venskaber på prøve ved at placere frivilliges intetanende venner i den ultimative, mest dramatiske og nervepirrende situation. Midt om natten får de et opkald fra deres bedste ven, som befinder sig i en prekær situation under et pokerspil, og de bliver spurgt ”Hvor langt vil du gå for en ven”?

Dramaet er højspændt for dem, der vælger at hjælpe.

“Vi giver venner en scene, hvor de kan vise, hvad de er lavet af. Situationen er orkestreret, men reaktionerne fra vores deltagere er ægte, og den giver seeren anledning til at spørge, ‘Hvad ville du gøre i denne situation?’ Vi fangede almindelige venner på fersk gerning i at være fantastiske,” siger Thomas Moradpour, vice president for Carlsberg-brandet.