Bilbasen-kampagne fra Partners: Bilreklame uden biler

Peter Engholm,
journalist

Wibroe, Duckert og Partners debuterer som bureau for Bilbasen. Det har foreløbigt resulteret i et nyt payoff og en trio af nye film. Se dem her.

Enhver, der er i markedet for at købe eller sælge en brugt bil, kender Bilbasen. Og sitet og appen fortæller, at der i skrivende stund er 51.829 biler til salg.

Bilbasen er dermed velkendt og i øvrigt også størst på det danske marked. Dette udgangspunkt bruger markedspladsen og dets nye bureau, Wibroe, Duckert & Partners, til at gå utraditionelle veje: Ved ikke at vise brugte biler og ved ikke at slå på tredjegradsbøjningen af størrelsen.

For en potentiel køber er ikke i markedet for 52.000 biler, men som oftest bare en enkel – og vel at mærke den helt rette.

Mikkel Møller, der er senior kreativ hos Wibroe, Duckert & Partners, forklarer: 

”Størst er i dag ikke en lige så stærk USP som tidligere. Vi omsætter i stedet Bilbasens størrelse til noget konkret og et what’s in it for me, og det afspejles i det nye payoff: Vi har også en bil til dig.”

Partners er bureau for DBA, der var shortlistet ved forrige uges True Award med videoen ‘Brugt, ikke brugt op’. Kampagnens resultater gjorde, at Schibsted – som både ejer DBA og Bilbasen – også lod Partners udvikle den aktuelle kampagne til Bilbasen.

Om trioen af film siger Lasse Hinke, der er kreativ direktør og partner hos Wibroe, Duckert & Partners:

”Der er ingen biler i de tre film. Vi fokuserer i stedet på forbrugerne, og dramatiserer hvor utroligt det føles, når man finder rigtigt attraktive biler på Bilbasen. Emnerne er pris, alder og km-stand, og disse emner overskygger selv de mest utrolige historier.”

Filmene, der er produceret af Holy Ravioli, kan ses her: