Bilka og Stofa har fået nye marketingansvarlige

FiG

Bilka har fundet sin nye marketingchef hos XL Byg, hvor hun har været i 9 år. Bilkas fhv. marketingchef er til gengæld begyndt hos Stofa.

51-årige Alice Monberg skifter job d. 1. februar. Her forlader hun XL Byg, hvor hun har været marketing manager siden 2006 for i stedet at køre til Bilka, hvor hun fremover skal stå i spidsen for Bilkas salgs- og marketingfunktioner og sikre, at de udføres i tråd med kædens overordnede strategi.

Alice Monberg afløser Bitten Brun, der forlod Bilka først på efteråret efter godt et års ansættelse. Ifølge Linkedin har hun så til gengæld netop sat sig til rette som ny kommerciel direktør hos Stofa. Her erstatter hun Michael Broch Hansen, der døde i september i en alder af kun 47 år.

Det er formentlig et af landets største marketingbudgetter, Alice Monberg skal håndtere, og hun skal referere direkte til Bilkas direktør, Mark Nielsen..

“Alice har en sprudlende personlighed, er idérig og har stor indsigt i detailhandlen. Hun har bred erfaring inden for marketing og salgsledelse, hvilket betyder, at hun kan bidrage til Bilkas marketingstrategi både salgsrettet og operationelt. Det giver hende en afgørende styrke i forhold til de opgaver, hun skal varetage,” siger Mark Nielsen.

På Alice Monbergs cv finder man desuden Legoland, Guldbageren, hvor hun var kædechef, og Energi Danmark.

“Bilka er en organisation, der vil vinde, og som er klar til at tage nye skridt for at skabe mere salg og kundetrafik og dermed skærpe sin position. Jeg arbejder både med strategi og implementering, og den kombination ser jeg som en styrke i jobbet,” siger Alice Monberg.