Bilka rider med på ny bølge

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Flere store annoncører har kastet sig ud i såkaldt crowdsourcing, hvor man lader forbrugerne skabe markedsføringen.

Unilever er en af de store virksomheder, der har satset mest på såkaldt crowdsourcing, hvor man lader forbrugerne konkurrere om at udvikle markedsføringen.

For snart to år siden kostede det faktisk Lowe London budgettet for Peperami.

Herhjemme har sitet Boblr sat modellen i system.

Nu vil Bilka så også prøve kræfter med den metode til at indkøbe kreativitet.

Kæden vil have forslag til, hvordan man kan få unge til at købe skole- og studie-udstyr, og har udlovet en præmie på 10.000 kr. til det bedste forlsag til en reklamekampagne.

“Vi håber, der sidder nogle unge mennesker med hovedet skævt skruet på – eller nogle små kreative bureauer, som har et godt bud på, hvordan vi får børn og unge til at købe ind til studiestart hos os,” siger Hannu Vangsgaard, der er e-handelschef.

Læs mere om konkurrencen her