Biva og Tæppeland dropper to bureauer

Peter Engholm
25@mail.dk

Da Biva i efteråret overtog Tæppeland, granskede man bureau-samarbejderne i de to kæder. Det har kostet to bureauer en kunde og gavnet et tredje. Samt et produktionsselskab.

“Hvad angår de opgaver, vi lægger hos bureauer, så er det et af de områder, hvor vi mener, der er nogle oplagte muligheder for synergier.”

Sådan sagde Bivas adm. direktør, Torben Løvdal, for tre måneder siden til Bureaubiz, da kæden havde overtaget Tæppeland.

Som sagt, så gjort – Bocca var reklamebureau for Tæppeland, Allright Agency stod bag en kampagne for Biva, og Brandhouse-ejede Outhouse i Odense producerede Bivas tilbudsaviser.

Og datids-betegnelsen gør sig nu permanent gældende for to af bureauerne.

“Vi har droppet Bocca som bureau og lagt alle æggene hos Outhouse. De hiver så eksperter ind fra Brandhouse, når det er nødvendigt,” siger Torben Løvdal.

Om samarbejdet med Allright Agency siger den adm. direktør:

“Sidste års kampagne kom fra en treenighed mellem Allright Agency, Far From Hollywood og Søren Fauli – og vi har valgt sige farvel til Allright Agency og fortsætte med Far From Hollywood.”

Trykket på det taktiske – med valget af Outhouse – understreges af, at man fredag den 3. marts vil kunne se den første fælles kommunikation fra de to kæder.

“Det bliver en såkaldt vendeavis – en form, som Ekspert/Punkt1 også benytter sig af. En sag fra Biva og – når man vender avisen – fra Tæppeland,” siger Torben Løvdal.

Men der findes ikke rigtig nogen vendefilm – hvordan ligger det med reklamefilm?

“Vi fortsætter som nævnt samarbejdet med Far From Hollywood, men jeg har fortalt Stefan Danholm fra selskabet, at vi ikke producerer nogen film i første halvår 2012. Og vi har endnu ikke taget stilling til, om filmene skal komme fra Biva eller Tæppeland,” siger Torben Løvdal.

Bliver det så Brandhouse, der bliver det kreative bureau på kommende film?

“Det har vi ikke taget stilling til endnu,” siger Torben Løvdal.