Den Blå Planet i gang med AI

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Den Blå Planet har valgt Innx som leverandør af Artificial Intelligence-system.

Den Blå Planet bruger Orchestra til mediaindkøb og mediaaktivering og Orbit Red til kampagneudvikling.

Nu har man valgt endnu en samarbejdspartner, nemlig Innx, der er et selskab startet af Orbit Red og som skal give akvariet digitale værktøjer og en digital platform.

Ifølge salgs- og marketingchef Tony Jørgensen, bliver Den Blå Planets opgaver mere komplekse i takt med digitaliseringen og sammensmeltningen af markedsføringen og kundeoplevelsen:

”Med kompleksiteten følger også risiko for, at processer, møder og dokumentation stjæler den tid, der bør gå til at udvikle og producere det gode indhold. Så på den ene side skal vi kunne tage nye opgaver til os – eksempelvis forholde os til de mange indkommende data-strømme, så vi kan optimere fremadrettet. På den anden side er hverken data, indsigter eller processer noget værd, hvis vi ikke har ressourcer tilbage til at konvertere dem til bedre indhold, som brugerne er mere motiverede for at engagere sig med.”

Via samarbejdet med Innx vil Den Blå Planet kunne arbejde mere effektivt med indhold og satser på at kunne skabe større engagement.

F.eks. bruges Innx Social til at overvåge de sociale medier for at kunne finde nogle kommunikationsmæssige vinkler, som Orbit Red så eksekverer på.