Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Den Blå Planets marketing- og kommunikationschef måtte igennem et 'hav' af kaffemøder inden han fandt det rigtige bureau.

Efter en del kaffemøder har Den Blå Planet valgt The Orbit Agency.

Den Blå Planets marketing- og kommunikationschef har haft et ‘hav’ af kaffemøder med bureauer, før valget faldt på The Orbit Agency som leadbureau

“Vi har været grundige både i vores research og i dialogen med flere relevante partnere. Det har været en god proces, som heldigvis også endte op med et relativt enkelt valg, siger Tony Jørgensen og fortsætter:

“Vi oplevede hos Orbit Agency, at der ikke blot var kreative kræfter, men også en reelt håndgribelig anderledes og i øvrigt kreativ tilgang til den måde, man udvikler og arbejder med kommunikation. Når den så ovenikøbet falder helt i tråd med vores mission om at blive mere fakta- og datadrevne, bliver det et oplagt valg for os.”

Det var Kontrapunkt, der i 2013 skabte Den Blå Planets brand og identitet og de er stadig inden over på ad-hoc basis. På mediabureausiden burger man Orchestra.

Tony Jørgensen fortæller, at The Orbit Agency skal udfordre Den Blå Planet på kreativiteten og kommunikationen, men at man også med 4 medarbejdere in-house stadig vil stå for indhold på egne digitale flader samt social media og kampagner.

Bureauet har allerede hjulpet til med en online vinterferie kampagne, der starter på mandag, hvor temaet er fabeldyr.

Hos The Orbit Agency, der fornylig kunne føje IDdesign, der står bag Ilva og Idemøbler til kundelisten, er naturligvis glade for det nye samarbejde.

Vi oplevede fra starten en fantastisk entusiasme og involvering i vores værktøjer. Den Blå Planet er jo et brand, vi alle kender og forholder os til og som rummer utroligt meget. Det har givet os en masse nye perspektiver og udfordringer i forbindelse med vores BudskabsmodelleringTM, siger Thomas Thorstholm, CEO hos The Orbit Agency.

“Alene det at der er så mange gode ting, man kan sige om Den Blå Planet, udfordrer jo vores evne til at indsnævre de udfaldsrum, vi bearbejder. Så allerede på det tidlige stadie vi er nu, har det været både spændende og en berigende oplevelse”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club