Det danske mediabureau, Blackwood Seven, havde i 2015 et underskud på over 30 mio. kr., men det får ikke selskabet til at sætte tempoet ned.
Der er tale om en tech-forretningsmodel, hvor udviklingen foregår direkte over driften og finansieres af venture-kapital.
På den baggrund har man netop afsluttet endnu en runde, hvor selskabet får tilført 13,5 mio. euro, hvilket er ca. 100 mio. kr.
Pengene kommer både fra de eksisterende investorer – bl.a. gennem konvertering af gæld – samt fra en helt ny investor.
Der er tale om det franske venture-selskab, Jolt Capital, der har den kendte Rotschild-familie bag sig. Investeringen tager bl.a. sigte på at understøtte Blackwood Sevens vej ind på det amerikanske marked, hvor man før sommerferien købte mediabureauet Two Nil.
“Blackwood Seven er en kombination af et verdensklasse-hold og en revolutionerende platform, der har potentialet til at vende op og ned på media-industrien. Så vi er meget glade for at investere i selskabets fremtid. Vi har set platformen lave bølger i Europa og forventer det samme i USA samt i nye territorier,” siger Jean Schmitt, der er partner i Jolt.
Carl Erik Kjærsgaard, der har været med til at stifte Blackwood Seven, er trådt tilbage som bestyrelses-formand og er blevet erstattet af Jacob Fonnesbech Aqraou.
I stedet er Carl Erik Kjærsgaard trådt ind som adm. dir. og udgør nu sammen med Henrik Busch og Thomas Bertelsen direktionen.
Jacob Fonnesbech Aqraou er kendt fra sin rolle hos eBay, hvor han bl.a. var med til at købe Den Blå Avis fra Karsten Ree men er i dag primært aktiv i bestyrelsessammenhæng.
Jean Schmitt er også kommet i bestyrelsen, mens Boozt-direktør Hermann Haraldsson er trådt ud for at holde fokus på Boozt.com.