Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Samtidig fortæller bureauet, at man står foran at købe et tysk mediabureau. Landbrug & Fødevarer er en af kunderne.

Blackwood Seven har hidtil gået stille med døren omkring kunder. Eneste kendte har være Unibet. Men i en stor artikel i Børsen i dag, hvor formanden, Carl Erik Kjærsgaard bl.a. fortæller om, at bureauet står over for at købe et tysk mediabureau, fortælles der bl.a,. om tre kunder.

Det gælder den allerede nævnte Unibet, men Boozt noteres igså som kunde hos bureauet. Her er Hermann Haraldsson adm. dir. og han er samtidig bestyrelsesmedlem i Blackwood Seven. Desuden er hans kone, Toril Haraldsson, i sommer skiftet fra OMD til et job som Media Director hos Blackwood Seven.

Endelig er der Landbrug & Fødevarer, som har placeret hele den store image-kampagne med Mensch som reklamebureau hos Blackwood Seven.

Hos Landbrug & Fødevarer er man meget glade for samarbejdet.

“De har været gode til at tænke nyt uden at forsøge at revolutionere Landbrug & Fødevarer, for det skal man ikke,” siger Brandmanager Lisbeth Olsgaard.

Blackwood Seven taler meget om udviklingen af en teknologi, der gør det muligt for kunderne at betjene sig selv, og det er formentlig derfor, at bureauet har kunnet hente formentlig over 35 mio. kr. i venturekapital.

Hos Landbrug & Fødevarer ser man det dog som et helt traditionelt mediabureau-samarbejde. Man skiftede for et lille år siden efter at have samarbejdet med Carat.

“Vi mødes med dem og får rådgivning – og de sammensætter planerne sammen med Mensch. De har f.eks. lavet den seneste plan for Åbent Landbrug, og det gjorde de rigtig godt. Det gav rekorddeltagelse,” siger Lisbeth Olsgaard.

Medstifter og CEO fra starten, Christoffer Feilberg, har forladt Blackwood Seven og derfor er det bestyrelsesformanden Carl Erik Kjærsgaard, der tegner forretningen.

Han fortæller til Børsen, at kursen er sat mod udlandet.

“Vi har haft tanken fra starten, at vi gerne vil til udlandet. Og lige nu arbejder vi på et opkøb af et tysk mediebureau af en rimelig størrelse, der har den samme profil som os. Så vi har den ene fod inde i Tyskland,” siger Carl Erik Kjærsgaard, til Børsen.

Da Blackwood Seven i sidste uge fik en bod fra Kreativitet og Kommunikation for at give urigtige oplysninger, blev det netop fremhævet af bureauet, at materialet var møntet på tyske investorer.

Carl Erik Kjærsgaard fortæller videre til avisen, at den helt store drøm for bureauet er en børsnotering.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club