Bladkompagniet og KMD i post-samarbejde

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Bladkompagniet og KMD vil sammen forsøge at tage markedsandele fra Post Danmark.

I Jyllands-Posten i dag fremgår det, at Post Danmark får ny konkurrence på distribution af forretningsbreve i Danmark.

Faktum er dog, at Bladkompagniet allerede for et år siden på Bureaubiz meldte ud, at de nu ville konkurrere med Post Danmark på uddeling af forretningsbreve.

Det nye i sagen er, at det skal ske i et samarbejde med KMD.

Mens Bladkompagniet skal tage sig af uddelingen, skal KMD stå for print og kuvertering af brevene.

Ifølge adm.dir. for Bladkompagniet, Christian Lanng Nielsen har aftalen med KMD været forhandlet i længere tid og er altså så faldet på plads nu.

Christian Lanng Nielsen siger samtidig til Jyllands-Posten, at man kun vil koncentrere sig om uddeling forretningsbreve  og ikke private breve (Jyllands-Posten Erhverv&Økonomi, p. 17).