Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Og samtidig forærede Apple alle iTunes konti bandets nye album. Cool og overskudsagtigt, lyder det fra dansk bureaudirektør.

Produktpræsentationer hos Apple er i en liga for sig selv. Det er en event, der fylder alverdens nyheds-medier og trækker spekulationer og rygter i perioden op til.

Hedengangne Steve Jobs var i særdeleshed god til at hype præsentationerne – men hypen er ikke blevet mindre efter hans bortgang.

Tag blot gårsdagens præsentation af iPhone 6 og iWatch.

“By the way …. ” lød det ofte fra Steve Jobs, når alle troede han var færdig. og så kom der lige en afgørende nyhed. I går havde man så fundet en anden måde at afslutte på.

Apple havde hyret U2 til at give et nummer som afslutning.

Smag lidt på det: man hyrer et af verdens største rockbands til at afslutte et pressemøde med at spille et nummer!!!

Samtidig fortalte topchefen, Tim Cook, at man forærede alle iTunes millioner af kontohavere bandets nye album – der er det første nye i fem år.

“En ting er hvad det har kostet – jeg tror ikke man får U2 til at stille op til hvad som helst. Det kræver noget coolness og det er meget overskudsagtigt af Apple,” siger adm. dir. Jannik Liedner fra Lifted.

Iøvrigt takker U2 Apple på coveret. Tal om branding.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club