Blockbusters kommercielt ansvarlige er på deltid

Peter Engholm
25@mail.dk

Ny tendens? Huset Markedsførings formand, Michael Raffnsøe, er ekstern konsulent for Blockbuster – og samtidig kommercielt ansvarlig. En konstruktion, der kræver stor gensidig tillid.

Da Michael Raffnsøe i februar sidste år afløste Peter Gottfredsen, Omnicom Mediagroups chef, som bestyrelsesformand for Huset Markedsføring, var hans daglige virke arbejdende bestyrelsesformand for Nordic Development S.A. med hovedkvarter i Polen.

Siden er virket rykket tættere på Danmark og tættere på markedsføring, idet Michael Raffnsøe primært fungerer som ekstern konsulent for Blockbuster.

Og nu måske endda endnu tættere, for da Blockbuster Danmarks kampagne blev lanceret i sidste uge, var det Michael Raffnsøe, der udtalte sig på Blockbusters vegne – og med titlen “kommercielt ansvarlig”.

Men Raffnsøes jobbeskrivelse har ikke ændret sig.

“Jeg er kommercielt ansvarlig, er inde over indkøb og rågiver ledelsen om onlinestrategi – stadig som konsulent,” siger Michael Raffnsøe.

Han erkender, at det ikke hører til sædvanen, at en ektern konsulent er så dybt inde over i en virksomhed.

“Det er en konstruktion, der kræver en stor grad af gensidig tillid – og at man kender hinanden godt. Samtidig tror jeg, at det er en samarbejdsform, vi kommer til at se mere til fremover. Jeg har p.t. en aftale om at være til rådighed hos Blockbuster, svarende til tre dage om ugen,” siger Michael Raffnsøe.

Jobbeskrivelsen og -indholdet lægger foreløbig ikke op til yderligere tidsforbrug, men det er en løbende vurdering.

“Indtil videre passer det mig fint. Jeg går netop ikke efter fastansættelse, for jeg har nogle andre frihedsgrader på denne måde – og det gør, at jeg også kan løse nogle helt andre typer opgaver for andre kunder,” siger Michael Raffnsøe, der er tidligere adm. direktør for Saatchi & Saatchi i Danmark og Norden.

I forbindelse med den aktuelle kampagne har Blockbuster forhandlet direkte med filminstruktøren Søren Fauli, og er dermed gået uden om et reklamebureau. Det sker i følge Huset Markedsføring for at få dialogen lige på stedet uden mellemmænd og naturligvis for at forhandle prisen med the Man himself.