Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Läkerol lancerer en ny tilgang til markedsføringen, der indebærer mere dialog. Bl.a. gennem et samarbejde med en blogger, der ’hylder stærke og autentiske kvinder’. To bureauer involveret.

Läkerol, der er ejet af Cloetta, vil i dialog med sine kunder på en ny måde. Det skal ske via bloggeren og foredragsholderen, Michelle Hviid, der skal være talsmand for det, som Läkerols kunder ønsker at tale om. Strategisk samarbejdspartner er ZenithOptimedia.

Den nye marketingtilgang sker fordi Cloetta gerne vil være et mærke, der har et hjerte, fortæller marketingchef Heidi Teschemacher og tilføjer:

“Vores tilgang er, at de, der elsker vores produkter, de har noget at sige. Derfor vil vi bruge Michelle Hviid som vores distributionskanal og som den, der igangsætter de temaer, som vores kunder ønsker at tale om.” 

Temaerne tages under behandling i 12 forskellige film, som reklamebureauet In-Mind står bag. Tanken er hver måned at frigive en film, hvor Michelle Hviid igangsætter og tager et tema under behandling, men både indhold og endelig antal film er fleksibelt, fortæller Heidi Teschemacher.

Läkerol kommer med nogle nylanceringer til januar og her vil der desuden blive koblet andre personer på fortællingerne sammen med Michelle Hviid. Det er endnu ikke helt fastlagt hvem, men det bliver højst sandsynligt nogle kunstnere.

Michelle Hviid er kendt for – i hvert fald for dem, der ’følger’ hende – at have en mening om alt og hun blogger også gerne om både de positive og negative sider ved sit eget privatliv.

Hun stod bag runningdinner.dk og holder i dag også foredrag.

I pressemeddelelsen skriver Michelle Hviid om sig selv og om samarbejdet med Läkerol:

”Jeg lever en voksen kvindes liv med alt, hvad det indebærer. Jeg forholder mig til verden omkring mig og har en mening om den. De erfaringer og observationer ønsker jeg åbenhjertet at dele med de fans, der involverer sig i Läkerols univers. For Läkerol er som brand ikke bange for at smage på verden og gå nye veje i at udforske verden omkring os. Vi vil sammen dele holdninger og erfaringer råt fra usødet løbende igennem 2015”.

Cloettas marketingchef, Heidi Teschemacher fortæller  om baggrunden for netop at vælge at indgå samarbejde med Michelle Hviid:

”Tidsånden hylder stærke og autentiske kvinder, der tør være ærlige omkring det liv, de lever – uden filter. Det er det, vi har for øje, og ønsker at skabe et univers fuld af dynamik, samtale, latter og energi. Jeg tror stærkt på samarbejde mellem Läkerol og Michelle Hviid kan ramme denne tidsånd, som netop har dialog for øje, hvorfor bl.a. vores Facebook fans kan være med til at forme dialogen og indholdet. Der er en ægthed og inspiration i at lade andre fortolke vores brand. Läkerol søger veje at udfolde vores brand, og vi ser spændte frem til denne nye vej, vi nu går sammen med Michelle Hviid.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club