Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det var dog fra et lavt udgangspunkt. Bureauet gik frem med 20 pct. i bruttoavance.

Blue Pens overskud blev 23-doblet i 2007. Udgangspunktet for en så stor vækst i bundlinje var dog taknemmeligt, idet bureauet i 2006 tjente blot 10.000 kr.

Men fremgangen er under alle omstændigheder et resultat af et stigende aktivitets-niveau og forbedrede nøgletal med vækst i både bruttoavance og bruttoavance pr. medarbejder.

Der udtrykkes da også tilfredshed med resultatet fra Jens Schwarz-Rosman og Michael Aunvig, der udgør direktionen i bureauet.

“Vi er godt tilfredse med fremgangen i et år, hvor der har været ekstraordinære eksterne og finansielle omkostninger bl.a. grundet Yellows flytning. Vi havde sidste år meget focus på vor eksisterende kunder og var så heldig i slutningen af året at udvide vort samarbejde med Ecco efter at have vundet en overordnet international kampagne, hvor der også deltog udenlandske bureauer”, siger de, og fortæller videre, at 2008 er startet godt med tilgang af nye kunder som f.eks. Vestforbrænding, JMI Invest, Københavns Kommune og Lyskildebranchen (WEEE-forening).

Nøgletal for Blue Pen

  • Bruttoavance 7,261 mio. kr. (+20,2 pct.)
  • Bruttoavance pr. medarb. 660.091 kr. (+9,3 pct.)
  • Lønandel 74 (78)
  • Resultat af primær drift 225.000 kr. (+2250 pct.)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club