B&O flytter hele marketing tættere på bureauerne

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Hele 30 marketing-stillinger bliver påvirket, når koncernen ændrer organisation og flytter marketing fra Struer til Købehavn.

B&O skal fremadrettet have et mere globalt og kundeorienteret mindset, lyder budskabet fra den nye topchef, Tue Mantoni.

Det indebærer også, at man skal være tættere på sine leverandører – både i Danmark og ude i verden – og for marketing har det den konsekvens, at hele afdelingen nu flyttes fra Struer til København.

Der sidder i forvejen nogle få marketingfolk i B&Os lokaler i Lyngby nord for København, men de kan altså se frem til at få mange nye kollegaer.

“Flytningen af afdelingen berører 30 mennesker, men den endelige organisering af marketing er endnu ikke vedtaget, og derfor kan det endnu ikke siges, hvor mange stillinger, der oprettes i København,” siger B&O’s kommunikationschef, Tommy Jakobsen og fortsætter:

“Men grundlæggende skal marketing placeres i København, og derfor bliver situationen for de mange ansatte i Struer, at de enten får tilbudt et job i København, et job et andet sted i organisationen eller at deres job helt forsvinder.”

Der kan således også opstå behov for rekruttering af nye folk.

Tommy Jakobsen forklarer flytningen af afdelingen med ønsket om at komme tættere på dels de bureauer og samarbejdspartnere, man har i København og dels tættere på lufthavnen, så man har en hurtigere og lettere vej ud til mange samarbejdspartnere ude i verden.

Frank Banke Troelsen er fortsat øverste chef for B&Os marketingafdeling, men da han er bosiddende i Jylland kommer han til at melde sig i pendlernes rækker – med mindre selvfølgelig han flytter til København.