B&O hyrer nyt bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Men det er på projektbasis – lige som koncernens øvrige samarbejdspartnere. Ingen bureauer repræsenterer alt, hvad B&O har brug for.

Co+Høgh kan nu prale med at have B&O på kundelisten. Bureauet har landet et projekt, som der netop nu arbejdes på.

“Vi har et interessant projekt kørende med Co+Høgh, og de er nye i vores sammenhæng,” siger Frank Banke Troelsen, der er B&O’s øverste marketingansvarlige.

For godt et år siden blev Ogilvy præsenteret som en ny samarbejdspartner for det danske stilikon.

“Jeg tror, vi har 7-8 forskellige kreative projekter i gang, og der er forskellige partnere på næsten alle. Ogilvy med bl.a. et internationalt team i Paris blev valgt til et projekt i 2009/10 og det løste de godt,” siger Frank Banke Troelsen og fortsætter:

“Når man har så stærkt et varemærke som B&O, så er det vigtigt, at det er mærket, der er fuld fokus på. Vi styrer selv den kreative strategi, og vi tror ganske enkelt ikke på, at der er et bureau, der kan matche vores behov 100 pct. og som rummer alle de kompetencer som et integreret projektforløb hos os stiller krav om.”

B&O samarbejder derfor med en række forskellige bureauer og free-lancere, og Frank Banke Troelsen understreger, at evnen til at samarbejde på tværs er vigtig for virksomhedens bureaupartnere.

Han ønsker ikke at udlevere en egentlig liste over partnere – og for nærværende vil han heller ikke fortælle mere om det projekt, som Co+Høgh nu er involveret i.