Fornylig kunne Bang & Olufsen fortælle, at man har indgået samarbejde med et af verdens mest anerkendte bureauer, engelske BBH. og nu kan man så fortælle om åbningen af en helt ny flagship-store.
Den ligger på Strøget og er baseret på et helt nyt designkoncept, som byder på en sanselig oplevelse inden for lyd og design.
Et hold ledet af Johannes Torpe, Bang & Olufsens første kreative direktør nogensinde, er ansvarlig for det nye butikskoncept.
“Vi har designet en butik, som emmer af luksus, men samtidig byder alle for hvem lyd er vigtig, varmt velkommen. Det nye koncept er designet til at pirre nysgerrigheden, mens man bevæger sig rundt i butikken. Vi ønsker, at så mange som muligt får anledning til at komme ind og udforske vores magiske oplevelsesunivers,” siger Johannes Torpe.
I hjertet af det nye butikskoncept er der opstillet en væg helliget alle de bedst sælgende Bang & Olufsen højtalere. Man kan lytte til al slags musik, inklusive sin egen playliste streamet fra sin smartphone og teste lyden fra den mindste højttaler til de største enkeltstående gulvmodeller.
En B&O Play zone inviterer besøgende til at lytte til en kollektion kendetegnet af innovativt design til en mere mobil livsstil. Kollektionen byder på de nyeste høretelefoner og prisvindende bærbare lydsystemer.
I et mere privat område kan besøgende fordybe sig i nogle af Bang & Olufsens klassiske systemer i den eksklusive ende. Her kan man se film på de sidste nye fladskærme og nyde surroundlyd.
Senere på året lanceres konceptet i butikker i resten af verden.