B&O Play indgår samarbejde med dansk rockband

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Samarbejdet er skabt af et lille bureau, der har til formål at bringe kunstnere og brands sammen,

Musikere og brands finder i stigende omfang sammen. Eksempler på dette er LOC og TDC, den danske sangerinde MØ og tøjmærket Only. Det Kongelige Teater og Johan Olsen fra Magtens Korridorer.

Nu har B&O Play indgået en aftale med det danske rockband Mew.

Kontakten mellem B&O og Mew er skabt af bureauet Volume, der har som mission ’at bygge bro mellem de skabende kunstnere og erhvervslivet for at skabe projekter, der skaber indtjening til parterne og giver mening for deres fans’

Samarbejdet går ud på at skabe ’en unik lyd- og billedoplevelse’, som skal understøtte Mews næste udgivelse.

Resultatet af samarbejdet bliver lanceret i forsommeren 2013 og løber i første omgang i hele 2013, men begge parter forventer – ifølge Berlingske – at forlænge aftalen.

”Vi er som band altid på udkig efter at forny os kreativt og vi har i et stykke tid ledt efter en ny fri model for orkestrets udfoldelser. Vi har jo været på Sony i mange år og har udgivet og arbejdet med vores  musik dér. Men når man ser, hvordan de store pladeselskaber har det i dag, så var det måske på tide at prøve noget nyt. Den mulighed er opstået sammen med B&O Play, og vi går ind i det her med fuld energi og glæder os til at udforske alle de forskellige muligheder, det giver”, siger Bo Madsen, der er guitarist i Mew, til Berlingske.

Og fra direktøren for B&O Play, Henrik Taudorf Lorensen, lyder det om samarbejdet:

 ”Da vi startede B&O Play for et års tid siden, syntes vi, at det ville være interessant med en række af denne slags samarbejder for det er det, der skal til, for at vi  kan lave ordentlige musiksystemer. At vi har en dialog med de kreative i branchen så vi kan lave vores anlæg på den gode måde. Og i stedet for at lave klassiske reklamekampagner får vi bedre produkter og giver forbrugerne noget mere”. (Berlingske, p. 21).