B&O skal igen til at arbejde fast sammen med et reklamebureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Nørgård Mikkelsen stod bag den seneste lancering, men nu har det danske stilikon fundet et internationalt bureauteam styret ud af Danmark.

B&O er et dansk stilikon, men som mærke har firmaet altid haft et løst forhold til den danske reklamebranche.

B&O tænker som en modeproducent, hvor det er produkterne, der kommunikerer, og på den baggrund har man flakset rundt mellem nogen gange at have et bureausamarbejde – det har bl.a. Kunde & Co og Bates nydt godt af – mens man i andre perioder har samarbejdet med egne sammensatte teams af free-lancere.

Men nu har man valgt et etablere et fast samarbejde Ogilvy.

Bureauet har samlet et mindre internationalt team bestående af ledende medarbejdere fra Ogilvy i København og Paris.

De overordnede ansvarlige for samarbejdet er adm. dir. Christian Bjerrum fra Ogilvy & Mather København, Executive Creative Director Chris Garbutt fra Ogilvy & Mather Paris og Executive Strategic Director Marc-Antoine Jarry fra Ogilvy & Mather Paris.

Teamet har erfaring med flere luksusmærker, herunder Louis Vuitton, Volvo og Jaguar.

“Fra min første telefonsamtale med Bang & Olufsen for et par måneder siden, har vi været overbeviste om, at vi kunne stille det internationale team til at løse de forestående opgaver frem for et lokalt hold, der udelukkende består af danskere. Vi har samlet et lille hold, som alle har stor international erfaring og en brændende ambition om at bidrage væsentligt til Bang & Olufsens forretningsmæssige målsætninger ved at udvikle fremragende kreativt arbejde.”, siger Christian Bjerrum i en pressemeddelelse.

Nørgård Mikkelsen stod bag lanceringen af B&O’s store lancering af en ny fladskærm, men ifølge Bureaubiz’ oplysninger var det en mere projektorienteret opgave.

“Vi har ønsket en kompetent partner der med respekt for udgangspunktet kan skabe de kommunikative rammer for de spændende nyheder der kommer. På tværs af kompetencer, erfaringer og geografi, har vi med Ogilvy kunnet etablere et skræddersyet internationalt team, som matcher udfordringerne i den kommende periode.”, siger Frank Banke Troelsen, Head of Global Marketing, B&O.