Bocca er flyttet. Legekammerater søges

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet har lejet sig ind i en ejendom, hvor der også er andre branche-relaterede virksomheder. Men der er to ledige etager – så der er mulighed for at få et miljø, hvor man kan praktisere samarbejde.

Bocca er flyttet – og det har dybest set udløst et ønske om en kontaktannonce. Ikke fordi bureauet har noget at sælge eller skal have fundet en alliance-partner. Men i den nye ejendom, hvor bureauet har lejet sig ind, er der to ledige etager, som Bocca godt kunne drømme om at se relaterede lejere i.

“Samarbejd eller dø, stod der på forsiden af Bureaubiz årlige bureaurapport sidste år, og det har faktisk spillet en rolle for beslutningen om at flytte,” fortæller adm. dir. Morten Theil og fortsætter:

“Vi er flyttet væk fra det statelige Skt Annæ Plads kvarter og over til noget mere levende. Vi er på 5. sal. På 2. sal holder Nobody til, som vi samarbejder med og på 1. sal holder Adnuvo til, som vi drøfter at finde nogle snitflader med. Men 3. og 4. sal er tomme, og vi syntes det ville være rigtig fedt, hvis der flyttede nogen ind med relationer til vores branche, så vi kan etablere et miljø her i opgangen.”

“Samarbejd – eller dø” mantraet spiller dog også en rolle i bureauets egne lokaler.

“Vi fik en kæberyster, da Tæppeland fusionerede med Biva og vi nærmest fra den ene dag til den anden mistede en betydelig kunde på bundlinjen. Men når noget kan være skidt på bunden, så kan det også være godt for toppen, og vi har evalueret, hvad vi vil være for et bureau,” siger Morten Theil og fortsætter:

“Alle på bureauet skal have relationer til kunderne, og når man har defineret det, så er der mange beslutninger, der giver sig selv. Vi havde bevæget os ud i at håndtere for meget produktion både on- og-offline. Derfor har vi valgt at blive lidt mindre.”

Her kommer så samarbejder ind og desuden har bureauet etableret en del af kvadratmeterne som et sted, hvor andre selvstændige – f.eks. it-folk – kan etablere sig.

“De vil være sig selv og have deres egen omsætning – men de kommer ind i et miljø, hvor vi forhåbentlig kan give hinanden noget, og hvor de forhåbentlig også kan få noget omsætning fra os,” siger Morten Theil.

Han glæder sig samtidig – sammen med kreativ direktør Ulrik Søby – over, at bureauet er begyndt at gøre sig mere gældende i konkurrencer – vel og mærke meget forskellige slags fra digital til design og film. Den seneste var en shortliste i filmkonkurrencen i Cannes i sidste uge – som den ene af to danske short-listede.

Ambitionen er bredde – og desuden et fokus på at levere hver eneste dag.

“Man får ikke mere end, hvad man gør sig fortjent til, Og det kan kontrakter ikke ændre på. Vi har derfor en pragmatisk tilgang til kontrakter og er mere optaget af at gøre os fortjent til opgaverne,” siger Morten Theil, mens Ulrik Søby fortsætter:

“Målet er ikke at vinde priser, men at søge at gøre det rigtige hver eneste gang. Gør man det, så giver man vores kunders kunder noget værdi, og vi øger chancen for at vores kunder skal have lavet mere hos os. Og er der så noget af det, vi har lavet, der kan høste anerkendelse i konkurrencer – ja, så er det selvfølgelig en ekstra bonus.”