Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Lille kampagne sidste år gav 400.000 nye passagerer, og det har givet Movia blod på tanden.

Målsætningen er høj bag den kampagne, som netop nu foldes ud i bybilledet for A-busserne.

Bag kampagnen står Bocca, og deres arbejde skal hjælpe med at skaffe 1,8 mio. nye passagerer til de seks ruter, der drives af Movia, og som er kendetegnet ved at køre hele tiden med blot 5-6 minutters intervaller.

Derfor er pay-off’en da også “Igen og igen og…”.

Selvom 1,8 mio. passagerer er et stort tal, så er det dog kun en vækst på 3 pct., idet A-busserne årligt transporterer 60 mio. passagerer.

“Grundlæggende markedsfører vi vores buslinjer fordi det virker, og når vi så stålfast kan hævde, at det faktisk er muligt at rykke forbrugerens opfattelse og få flere passagerer i sæderne, så er det fordi vi har prøvet det før. Således medførte sidste års kampagneindsatser en samlet stigning i passagertallet på 400.000 passagerer, og et positivt afkast på investeringen”, siger marketingchef Pernille Jørgensen og tilføjer, at sidste års kampagne var noget mindre end dette forårs.

Medievalget er outdoor, busser, bannere og et kampagnesite (igenogigenog.dk) med en konkurrence.

Pernille Jørgensen regner med, at der også skal køres en kampagne til efteråret, men samtidig understreger hun, at det ikke alene er kampagnerne, der skal skaffe de mange nye passagerer.

“Helt generelt handler det om at forbedre vores produkt. Der skal være en høj kvalitet og busserne skal køre til tiden. Hertil kommer den SMS-billet vi lancerede i starten af året. Den kan også lokke flere mennesker ind i busserne”, siger Pernille Jørgensen.

SMS-billetten er en mulighed for at købe en billet via SMS og så vise skærmbilledet til chaufføren.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club