Børn skaber succes for Facebook-film skabt af Mindshare

FiG

Det er sæson for is, og Mindshare har skabt en film for Carte d’Or som trækker visninger på Facebook.

Der er næppe nogen sikker opskrift på, hvordan man få folk til se en film på Facebook. Men mon ikke børn har potentialet til at trække opmærksomhed hos i hvert fald forældre.

Med 300.000 visninger på Facebook ser det i hvert fald ud til, at det er lykkedes Mindshare at ramme noget med en film, som er lavet for Carte d’Or.

Hensigten er at minde folk om, at is skal handle om nydelse og ikke om at imponere, og midlet har været at sætte et hårdt dommerpanel til at bedømme gourmet is mod en mere tilgængelig is som Carte d’Or.

Filmen indgår i kampagnen #MitDommerpanel, der kører på sociale medier, og er skabt af Mindshare sammen med Shoot Happens.

Den kan ses her.

Head of Marketing hos Carte d’Or, Henrik Nyboe fortæller, at kampagnen er lavet ud fra en meget grundig vurdering af matchet mellem programindhold og brandidentitet. Formålet er at vise danskerne, at gode desserter ikke altid behøver at være inspireret af det nordiske køkken for at skabe smil og glæde.

”Vi ser nogle bølger hos forbrugerne, der aktivt går imod det madsnobberi, der har skyllet ind over landet de seneste mange år. Man skal spise sundt, løbe, bruge tid på børnene, lave alt mad fra bunden, selv gro sine urter og i øvrigt også have styr på karrieren. Det er der meget få mennesker, der kan, og det vil vi gerne sige er helt OK. For det vigtigste er, at du og dine nærmeste er glade,” siger Jacob Holst Mouritzen, Head of Social i Mindshare.

Kreditering:

  • Kreativ direktør: Kenneth Kaadtmann – Mindshare
  • Strategi: Jacob Holst Mouritzen – Mindshare
  • Kreativ: Camilla Berlick – Mindshare
  • Instruktør: Christian Juliussen – Shoot happens