Bolia skifter mediabureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Øget fokus på digitale medier var baggrunden for en bureaukonkurrence, der blev hurtigt afgjort.

I sommer skiftede Bolia reklamebureau til Uncle Grey, og nu skifter møbelvirksomheden så mediabureau. Denne gang siger man farvel til Mediabroker og goddag til Vizeum i Aarhus.

Årsagen angives til at være et øget fokus på digitale medier.

Det er ikke mere end en måned siden, at Vizeum blev inviteret til pitch sammen med møbelkædens eksisterende bureau, Mediabroker og MEC.

Bolia var på udkig efter et mediebureau, der kan føre dem ind i den digitale verden. Kæden har tidligere primært brugt traditionelle medier som TV og print, men med et ønske om at være first-mover på digitale medier.

“Vizeum viste en stor forståelse og passion for digitale medier og tænker ikke traditionelt som nogle af de andre bureauer, og det tiltalte os meget. Vi synes simpelthen, at Vizeums DNA matcher vores egen” lyder det fra Johnny Rubach Lauritsen, International Range & Marketing Manager fra Bolia.com. 

Vizeums oplæg til Bolia.com var opdelt i to: Dels handlede det om at bevise evnen til at levere konkurrencedygtige priser på de eksisterende medier i form af TV og print. Derudover præsenterede Vizeum et bud på, hvorledes boligkæden bedst kan udnytte de muligheder, de digitale medier giver.

Her indgår ”big data”, som Vizeum vil udnytte ift. at engagere potentielle kunder med de mest relevante budskaber.