Bosch vælger nordisk leadbureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Til en af Bosch’ største medieinvesteringer i Europa har man valgt et dansk reklamebureau foran et mediabureau og et PR-bureau.

Bosch skal i gang med en nordisk kampagne, der er en af virksomhedens største medieinvesteringer i Europa. Budgettet for lanceringen af 2. generation af robotplæneklipperen Indigo Connect til det nordiske marked ligger på 300.000 euro.

For at finde det bureau, der skulle stå for lanceringen, valgte Bosch at invitere tre forskellige typer bureauer med i et pitch: et mediabureau, et PR-bureau og et kreativt bureau.

Det vindende bureau blev Very Patchwork, der skal skabe kendskab og salg af robotplæneklipperen Indigo Connect.

Bosch vil ikke ud med, hvilke andre bureauer der deltog i pitchen, men Charlotte Axelsen, der er regional brand manager nordic hos Robert Bosch i Danmark, siger:

”Vores oplevelse er, at der i dag ikke kun er én måde at løse en marketingopgave på. Faktisk ser man gode eksempler på, at både mediabureauer, PR-bureauer og kreative bureauer kan løse opgaver, der genererer både kendskab og salg. Det afgørende for os er, at vi er til stede med en kommunikation, som både er tilpasset målgruppe og medier.”

Hun fortsætter:

”Det betyder blandt andet, at man kan demonstrere, hvordan man skaber gode lokale ideer med afsæt i global kommunikation. Og det leverede Very Patchwork et overbevisende og kreativt bud på.”

Måske har det spillet ind, at Patchwork – inden fusionen med Very – de seneste fire år har samarbejdet med Bosch om at markedsføre andre produkter. I hvert fald kendte Bosch bureauet på forhånd.

Ifølge Very Patchwork var det dog ikke ensbetydende med, at bureauet har taget opgaven og de mulige løsninger for givet:

”Indsigter er altid et vigtigt element for vores løsninger. Det er først, når man forstår, at målgruppen kan have forskellige motiver for at bruge et produkt, at man kan segmentere kommunikationen, så den rent faktisk skaber værdi for modtageren. Vi glæder os meget til sammen med Bosch at få flere til at få øjnene op for fordelene ved en mere tidseffektiv måde at slå græs på,” siger Morten Staghøj, der er strategisk planner hos Very Patchwork.

Kampagnen, der skal køre i fire måneder, lanceres ultimo februar i Danmark, Sverige, Norge og Finland via et bredt medievalg, som indtil videre spænder over digitale og social media-kanaler samt outdoor og print/advertorials.