”BR-brandet har stået stille i mange år”

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Flere kæder har digitale udfordringer. Det har BR også mener reklamemand.

Familien bag Top-Toy og BR har meldt ud, at de ønsker at finde en partner. Og det er da også på høje tid, at der sker noget, skriver Berlingske i dag.

En af dem der mener, at BR trænger til noget nyt blod, er Stiig Binggeli, adm. dir. i reklamebureauet Brandhouse. Han siger til avisen:

”Brandet har stået fuldstændig stille i mange, mange år. BR har siddet tungt på markedet, men det er som om, kæden ikke er fulgt med tiden og har fået charmeret sine kernekunder. Brandet fremstår maskinelt og syntetisk.”

Samtidig mener han ifølge avisen, at det halter gevaldigt med digitaliseringen hos BR, og at det kræver en særdeles stærk digital platform, hvis man skal overleve i dag.

Det har et andet legetøjsfirma netop taget konsekvensen af. For få dage siden blev tre topledere – deri blandt marketingchefen – fyret i Indeks Retail, der står bag Bog & Ide og Legekæden. Årsagen til fyringen var manglende digital succes.

Berlingske Business, p. 6.