Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Med Recommendeds sociolog og Zupas direktør om nethandel, Anne Glad om vejen til succes og sponsorfolkene Kim Ottesen og Thomas Badura om cykelrytteren Michael Rasmussen.

Sociolog Birthe Linddal Jeppesen er dygtig til at promovere, at Recommended ikke bare ved noget om reklamer. Igen i dag er hun i Jyllands-Posten, hvor hun denne gang fortæller, at nethandel vil betyde meget store forandringer for fremtidens shoppingmønstre og at E-shopping er en revolution for detailbranchen.

I forhold til fysiske butikker giver webshops bedre mulighed for direct marketing, opbygning af loyalitetsforhold, større prisgennemsigtighed og viden om kundehistorik, der kan generere mersalg, mener Birthe Linddal Jeppesen. (Jyllands-Posten Puls, forside og p. 6-7).

Også Zupas direktør, Lars Christensen, forholder sig til internethandel, hvor han bekendtgør, at alt for mange i detailbranchen anser indsatsen på internettet som et fremmedelement: “I dag bliver man nødt til at forholde sig til internettet som en direkte salgskanal og tænke e-handel ind i selve forretningsstrategien, hvis man vel at mærke ikke vil tabe markedsandele” (Jyllands-Posten Puls, p. 7).

Anne Glad, tekstforfatter og partner på Sunrise viser vejen til succes i Berlingskes uddannelsestillæg: Empati, nysgerrighed samt kreativ og konceptuel tænkning, skal der til. Derudover skal man mestre mange nuancer af det danske sprog og være ærekær og indstillet på at kæmpe for den gode ide (Berlingske Dit Valg, p. 26).

Både direktøren for Sponsor & Analyse, Kim Ottesen og Thomas Bandura, der er direktør i SponsorPeople udtaler sig om, det er godt fra et sponsorsynspunkt, hvis Michael Rasmussen deltager i Post Danmark Rundt og andre cykelløb i Danmark. Men mens Kim Ottesen ikke er i tvivl om, at det vil være godt både for sponsorer og Danmark Rundt, mener Thomas Bandura, at til trods for den store opmærksomhed om Michael Rasmussen, betyder det ikke, at han er et godt brand (Jyllands-Posten p. 29).

Kommentarer

  1. Sociologen har jo ret, men hvor er det vildt, at det kan være en nyhed i JyllandsPosten og på BureauBiz: “…nethandel vil betyde meget store forandringer for fremtidens shoppingmønstre og at E-shopping er en revolution for detailbranchen”. Nyheden er vel nærmere at vi har vidst dette i mere end ti år og stadig ikke agerer som om det er tilfældet. Enhver detailvirksomhed, der ikke har en velfungerende webshop i dag burde overveje at lukke helt eller investere massivt i at lære internettet og dets muligheder for salg, relationer og produktudvikling at kende.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club