Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Læs om, at der kan være muligheder for at hente bureaukunder i advokatbranchen samt at der er stadig flere reklamer, som overtræder loven.

Advokaterne bliver presset på priserne og skal samtidig levere specialiserede ydelser. Det betyder, at advokatbranchen bliver nødt til at ændre deres rolle fra at være produktorienteret til at være kundeorienteret.

Det mener Sille Stener, der er direktør for corporate strategy og branding i Kromann Reumert og hun tilføjer:

“Selvfølgelig er kerneydelserne stadig vores faglige ekspertise, men hvor vi tidligere næsten kunne sidde og vente på, at kunderne landede, bliver vi i dag nødt til at være langt mere proaktive”.

Sille Stener mener også, at advokater bliver nødt til at synliggøre den værdi, de som advokatvirksomhed kan tilføre klienterne.

Kromann Reumert er Danmarks største advokatfirma med Bech-Bruun, Plesner og Gorrisen Federspiel lige efter (Berlingskes Nyhedsmagasin, p. 40).

Flere ulovlige reklamer 

Sidste år steg antallet af ulovligt dømte reklamer med 47 procent og antallet af oprettede sager hos Forbrugerombudsmanden er steget med 23 procent fra 2009 til 2010, hvor der var 5.192 sager.

Blandt synderne finder man især teleselskaberne, der tegner sig for 9 ud af 25 domme eller bøder i 2010. De var også blandt synderne i 2009 og derfor mener formanden for Forbrugerrådet, Camilla Hersom, at bøderne bør sættes op (Børsen, p. 42).

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club