Brancheklip fra onsdagens aviser

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Om ny oplevelsespark i Herning, fusion af Louis Vuitton og Bulgari. Samt om reklame- og mediebureaufolk, der holder 24-timers netværksmøder.

“Time World” er arbejdstitlen på en ny oplevelsesattraktion, som Herning Messecenter har i støbeskeen.

Konceptet bygger på en af menneskets knappe ressourcer: Tid. Tanken er, at der i Time World skal være elementer af ren underholdning såvel som nogle elementer, der både underholder og sætter gang i tankerne.

“Det kan være, at vi kan finde inspiration til elementer af projektet eller konkrete oplevelser i Euro Disney eller måske Danfoss Universe eller Experimentarium. Jeg er ikke ekspert på forlystelses- eller oplevelsesområdet, men jeg vil da tro, at der i en eller anden form kommer en “tidsrøver”. Det er da noget, vi alle møder i en tid, hvor vi må prioritere for at nå det hele”, siger Georg Sørensen, adm.dir. for Messecenter Herning.

Udviklingen af projektet ventes at vare endnu to-tre år (Business, Børsen Magasin, p. 32).

Louis Vuitton overtager Bulgari

Franske LVMH Group, der sælger alt lige fra Louis Vuitton tasker til Moët champagne og Hennessy cognac, overtager italienske Bulgari, der er bedst kendt for smykker og ure.

LVMH Group købte også for nylig Ole Henriksens skønhedsfirma i Los Angeles (Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi, p. 18).

Branchefolk i medierne

Jens Peter Jensen, Rainmaker, Lars Bo Jeppesen, Aegis, Steffen Hjaltelin, Hjaltelin, Stah & Co samt Jimmy Schougaard, Ogilvy Danmark har alle det tilfælles, at de er en del af adm.dir. for Telia Danmark, Søren Abildgaards netværk.

Søren Abildgaard fortæller til Berlingskes Nyhedsmagasin, at han holder 24-timers netværksmøder med ovenstående reklame- og mediebureaufolk et par gange om året.

“24-timers intenst arbejde er givet godt ud. Bureauerne får ikke penge for at deltage, men de får en vigtig indsigt i, hvordan vi tænker mål og strategi. Jeg får en større grad af involvering fra deres side”, siger Søren Abildgaard, der også fortæller, at image, renommé og kundeoplevelse betyder alt for Telia (Berlingskes Nyhedsmagasin, p. 40-41).