Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Om lokationsbaseret marketing hos Telenor og McDonald’s. Og en PR-direktør, der taler om Henriette Kjær.

Telenor og McDonalds prøver lokationsbaseret marketing

400 personer legede med, da man i fire uger via Foursquare kunne tjekke ind på McDonalds på Frederiksberg og få en gratis sodavand, hvis man besøgte burgerbaren to-tre gange i løbet af en uge.

Marketingdirektør Joachim Knudsen var godt tilfreds med kampagnen og er sikker på, at McDonalds vil benytte sig af lokationsbaseret marketing fremover til produktlanceringer og kampagner.

Også Telenor har afprøvet Foursquare, og markedschef Kim Sørensen er positiv over for denne form for marketing, hvor kunderne selv opsøger tilbuddet. Han ser dog først et fuldt potentiale, når Facebook Places kan udnyttes, for Foursquare er ikke særlig udbredt i Danmark.

Det er planner hos OMD, Morten Hou Østergaard helt enig i: “Danmark er i den grad et Facebook-land, og nu hvor Facebook Places er kommet til, begynder lokationsbaserede services at blive interessante”. (Berlingske Business p. 14-15)

Branchefolk i medierne:

Lars Barfoed bør sammen med Brian Mikkelsen og Henriette Kjær aftale, at Henriette Kjær trækker sig fra sine topposter til fordel for en mere sekundær ordførerpost, i hvert fald indtil valget er overstået, siger kommunikationseksperten Peter Goll, direktør for kommunikationsbureauet Geelmuyden Kiese (bt.dk mandag)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club