Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

B&O har tabt omsætning trods annoncekampagner.

For at få kunderne tilbage i butikkerne har B&O her i foråret gang i en annoncekampagne, hvor budskabet er, at B&Os produkter kan købes på afbetaling.

I en kampagne for et par måneder siden, var budskabet, at B&O nedsatte prisen på et lydanlæg til 25.000 kroner med godt 20 procent.

Tue Mantoni mener, at kampagnerne har været nødvendige, fordi forhandlerne savnede kunder i butikken:

“Det har været et forsøg på at få skabt et salg, da det stod slemt til, og hvis det har skabt noget trafik i butikkerne, er det jo godt”, siger Mantoni.

De seneste 3 måneder har B&O dog tabt henholdsvis 9 og 12 procent af omsætningen på to af de store markeder, Danmark og Storbritannien i forhold til samme periode sidste år.

Også på markeder længere væk, kan det også gøres meget bedre, mener topchefen:

“Når man sammenligner antallet af mennesker med en høj indkomst i Kina, Indien og Brasilien med salg i disse lande, er det klart, at vi ikke udnytter potentialet. Det skal vi have gjort noget ved, og det bliver en del af den strategi, vi præsenterer om nogle måneder”, siger Tue Mantoni, der i øvrigt mener, at det kommer til at tage et stykke tid, før væksten vender tilbage til B&O (Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi, p. 11 og Berlingske Business, p. 3).

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club