Håndboldspillere bør lave individuelle sponsoraftaler
Caroline Wozniacki og Nicklas Bendtner tjener gode penge på sponsoraftaler. Det skal håndboldspillerne også blive gode til og det skal være nu, hvor der er opmærksomhed på dem.
“Der ligger uden tvivl et stort uudnyttet potentiale for VM-spillerne for individuelt at lave gode aftaler, som en del fodboldspillere har været gode til. I mine øjne bør de smede, mens jernet er varmt. Seertallene var vanvittige under VM. Jeg vil skyde på, at mindst otte af 10 danskere nu kender Niklas Landin og Mikkel Hansen. VM-spillerne er voldsomt eksponeret, de er populære og højaktuelle”, siger adm. dir. Christian Vollerslev, fra sponsorbureauet Promovator (Berlingske Sporten, p. 35).
Reklame for opiums parfume forbudt
Reklameombudsmanden i Storbritannien forbød i går en reklame for Yves Saint Laurents nye “Belle D’Opium” parfume, fordi den viser en kvinder, der tilsyneladende lader som om hun sprøjter stoffer ind i armen på sig selv. YSL firmaet oplyste, at navnet Belle D’Opium skal antyde, at man kan blive afhængig af at bære parfumen. Men den forklaring købte ombudsmanden ikke, der mente at tv-reklamen kan misforstås (Børsen, p. 50).
Branchefolk i medierne
Tim Frank-Andersen fra In2Media er med på et hold af 12 erhvervsledere, der skal deltage i Boston Marathon 2011. Faktisk skulle de have løbet allerede sidste år, men da kom askeskyen i vejen. Det betød, at de i stedet løb Copenhagen Marathon, men de har holdt formen ved lige og i år håber de på at gennemføre i Boston. Træningen og fremgangen kan følges på borsen.dk/maraton (Børsen Fødevaresundhed, p. 37).
Og mens Tim Frank-Andersen løber Maraton, dyrker kommunikationsrådgiver Trine Sick, yoga hjemme i sin lejlighed og tager en uge om året på yogaferie. Yoga har lært Trine Sick at trække vejret ordentligt i stedet for overfladisk og påvirket hendes humør til at blive bedre (Jyllands-Posten Puls, p. 15).