Branchens landskamptrøje vækker opmærksomhed

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Cannes Lions: Vinderne af konkurrencen om at designe en landskamptrøje til branchen, når VM i reklame møder VM i fodbold, er fundet. Se her, hvem det er.

Bureaubiz omtalte i sidste måned konkurrencen, der forener Cannes Lions og VM i fodbold for herrer: Design en T-shirt, som den danske reklamebranche kan bære ved et arrangement i Cannes, når kampen Danmark-Australien vises.

Nu er vinderne fundet. Det blev Theis Kildetoft og Jacob Benjovitz fra DMJX: Kreativ Kommunikation og NORD DDB CPH.

Reklamelinjens konkurrence blev ‘en hæsblæsende affære’, hvor buddene på landskamptrøjen fik over 500 reaktioner på Facebook. Og vindertrøjen slår på den klassiske danske fodboldhyldest suppleret med en stikpille – med disse ord ‘Vi er røde / Vi er hvide / Mænd’.

“Meningen med trøjen var at stikke til branchens kønsfordeling, som vi undrer os over. Vi havde ikke satset på at vinde, men mere at skabe opmærksomhed på noget, der tydeligvis er et vigtigt emne for mange,” siger Theis Kildetoft.

Det er TV 2, Kreativitet & Kommunikation og Reklamelinjen, der holder fodboldfest den 21. juni fra kl. 13.00 på The Kingdom Pub i Cannes, hvor man kan se fodboldkampen og 100 t-shirts med de to vinderes design påtrykt vil blive udleveret ved arrangementet.

”Vi havde ikke i vores vildeste fantasi drømt om så meget involvering i vores lille konkurrence,” siger Pernille Vaaben fra Reklamelinjen, som stod bag konkurrencen sammen med Dea Svanholm, Mie Falkenstrøm og Casper Bro.

Hun tilføjer:

“Formålet med konkurrencen er at give branchen en fælles trøje, der hylder den danske reklamebranche og landsholdet på én og samme tid, og samtidig give de unge en mulighed for at gøre opmærksom på sig selv. Og vi synes, at det beviser, at Den Handlende Idé virker. Og så glæder vi os til at se alle de ‘Hvide og røde mænd’ – og forhåbentlig også kvinder – i denne prægtige T-shirt.”