Branchenyheder i dagens aviser

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Om Recommendeds chef, der taler om rekruttering, Google, håndbold, NeuroSearch og sælgere, der bør blogge. Samt Foursquare, Gowalla og Facebook.

Forbudt at bruge andres varemærker som søgeord på Google

Hvis en virksomhed køber et søgeord på Google, der er lig med navnet på et andet firma eller deres produkter, er det i strid med både varemærkeloven og markedsføringsloven. Det siger en dom fra Sø- og Handelsretten. (Jyllands-Posten Erhverv p. 8)

Håndboldmænd uden sponsor

Herrelandsholdet i håndbold står uden sponsorer to dage før den første VM kamp.

Christian Vollerslev, adm.dir. i Promovator mener, at Dansk Håndboldforbund (DHF) har været for sent ude for at finde en sponsor og Bo Diederichsen, leder af Mediacoms sponsorat-afdeling, undrer sig over, at det ikke har kunnet lade sig gøre at sælge sponsoratet til en pris af 5 mio. kroner og at DHF nu får svært ved at sælge sponsoratet så tæt på VM. (Børsen p. 24)

Salg og marketing fredes ved fyringer i NeuroSearch

NeuroSearch fyrer 50 ansatte. Kun salg og marketing fredes. De to afdelinger skal sørge for, at NeuroSearch får en stærk position med Huntexil, når og hvis produktet godkendes. (Berlingske Business p. 9 og Jyllands-Posten Erhverv p. 6)

Sælgere: Medarbejdere bør blogge

Firmaerne ville kunne sælge mere, hvis de ansatte fik lov at blogge og kommunikere på sociale medier. Det mener halvdelen af sælgerne i interesseorganisationen Business Danmark. (Berlingske Business p. 14)

Foursquare, Gowalla og Facebook Places har pt. begrænset annoncemæssig interesse i Danmark

Robert Larsen, digital creative fra Robert/Boisen & Likeminded samt Rune Kiowsky, strategic digital director hos OMD vurderer Foursquare, Gowalla og Facebook Places’ succes ud fra et forbruger- og annoncørsynspunkt. Robert Larsen giver Foursquare 4 stjerner ud af 5 set fra et forbrugersynspunkt. Rune Kiowsky mener både Foursquare og Gowalla har for få brugere til at være interessante i annoncesammenhæng, mens Facebook Places står til at blive en succes, når Facebook Deals lanceres. (Børsen p. 27).

Jørgen Blauert: Ansæt unge uden reklamebureau erfaring

Jørgen Blauert, adm.dir. hos Recommended, mener i en kommentar i Børsen, at reklamebranchen i for høj grad kræver reklamebureauerfaring hos nyansatte. Han mener branchen kigger for meget på erfaring og for lidt på kompetencer og at man i højere grad skal gøre brug af kompetencerne hos unge nyuddannede med juridiske, økonomiske og sundhedsvidenskabelige kompetencer. (Børsen p. 28)