Brandhouse fik fremgang i turbulent marked

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauets adm. direktør glæder sig over, at kunderne igen er begyndt at interessere sig for at tænke langsigtet.

En vækst i bruttoavance på 3,8 pct. lyder måske af status quo. Men når man tager i betragtning, at slutningen af 2011 og de første ni måneder af 2012 har været turbulent på bureaumarkedet, så er det faktisk ganske udmærket.

Brandhouses adm. direktør, Stiig Helgens Binggeli er da også godt tilfreds – og i særdeleshed med, at bundlinjen er vokset meget mere med en voksende overskudsandel til følge.

Resultatet skal ydermere ses i lyset af, at bureauet har investeret i nye enheder. Det drejer sig bl.a. om en enhed med fokus på Customer Experience – Affairs samt dialog-bureauet Maximus.

Når Stiig Helgens Binggeli selv skal sætte ord på året, så glæder han sig over en ændret kundeadfærd.

“Min oplevelse er, at kunderne efter i en periode at have været meget fokuseret på taktiske tiltag og på løsning af dag-til-dag problemstillinger igen er begyndt at tænke fremtid. Der er kommet en voksende interesse for at købe strategi-rådgivning og indsigter med et mere langsigtet fokus – og følgelig også på kreativ udvikling,” siger Stiig Helgens Binggeli.

Nøgletal for Brandhouse

  • Bruttoavance 47,483 mio. kr. +3,8 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 913.135 kr. +3,8 pct.
  • Lønandel 68 (67,9)
  • Resultat af primær drift 4,417 mio. kr. +31,5 pct.