Brandhouse henter partner fra Bates Y&R

Peter Engholm
25@mail.dk

Teddy Birch Petersen bliver kontaktdirektør og medlem af ledelsen hos Brandhouse.

Med kreativ direktør Christian Nielsen, der aldrig nåede at tiltræde en ellers bebudet stilling på Brandhouse, er det nærliggende at være kåd over for Teddy Birch Petersen, der tiltræder som kontaktdirektør på Brandhouse den 1. marts.

Men “nok munter, men ikke kåd” som en klog mand engang har sagt, og derfor er det blot at konstatere, at den er god nok med Teddy Birch Petersen.

Kontaktchef og partner på Bates Y&R siger efter godt seks år pænt farvel og tak til bureauet for at drage til Brandhouse. Her afløser han Nicolaj Bondesen som kontaktdirektør og bliver samtidig en del af bureauets daglige ledelse.

Teddy Birch Petersen glæder til at skulle til Brandhouse, som han erkender, at han ikke kendte særligt dybt forinden.

“Personligt blev jeg overrasket – og siden begejstret – da jeg så, hvad Brandhouse står for. De bevæger sig i et bredt felt over for kunderne og fylder dermed værdikæden ud inden for marketing. Og det giver mig lov til at blive udfordret på en nye måder,” siger Teddy Birch Petersen.

Han har på Bates Y&R skrevet adskillige cases, der er blevet nomineret og prisbelønnet ved Advertising Effectiveness Award, og effekt-stien forlades ikke.

“Brandhouse har umiddelbart et match mellem det, de siger til kunderne, og det, de leverer af resultater. Jeg glæder mig til at skulle levere varen over for kunderne – hvilket nu ikke er nogen revolution, for det skulle jeg også på Bates,” siger Teddy Birch Petersen.

Adm. direktør hos Bates Y&R, Jacob Hastedt, ønsker Teddy Birch Petersen held og lykke – og kalder hans skifte udramatisk og naturligt.

“Bates har ry for at levere direktører til andre, og det er glædeligt, at det også sker i dette tilfælde. Det er kun naturligt, at Teddy ønsker at prøve kræfter med dét at være en del af en ledelse,” siger Jacob Hastedt.